De Toppers naar CANADA!

In Canada! (finally...)

Ja hoor, we zijn er. Na een lange reis zijn we gisteren in de namiddag aangekomen. We hadden een tussenlanding in Chicago, waar we dik anderhalf uur in de rij hebben gestaan voor de douane. Alle formaliteiten (interview, vingerafdrukken, bagage scannen, met schoenen uit door de metaaldetector enz) konden niet voorkomen dat we eindelijk mochten boarden voor de vlucht naar Vancouver. Sterker nog: toen we eindelijk bij de gate aankwamen waren ze al de tickets van de no-shows aan het verkopen en waren we bijna als laatsten in het vliegtuig! PFFFFFFFT!!! En wij maar denken dat we ons zouden vervelen op de luchthaven...Gelukkig waren ze bij de Canadese grens een stuk vriendelijker en makkelijker zodat we vrij vlot onze huurauto bij Hertz konden gaan ophalen. Wel een tegenvaller voor Egbert, we hadden gevraagd om een auto met hand- én voetbediening voor ons, maar het blijkt in Canada verboden te zijn om een auto te besturen die beiden heeft. Dus óf Egbert moest alles rijden óf Hans en Jan zouden om beurten rijden. We hebben dat laatste gekozen, want als Egbert wat zou mankeren onderweg zitten we zonder bestuurder.

Jan reed met de navigatie op zijn iPhone makkelijk naar Days Inn waar we gereserveerd hadden. Eigenlijk stond onze klok op 6:00 h in de ochtend, maar de toppers hebben even wat gegeten bij Tippers (Burger met een Bud) en zijn snel het bedje ingerold.

Vanmorgen: zwaar bewolkt met miezerregen

Yell
! We besloten de stad te gaan verkennen en zijn met de bus naar het centrum gereden. De hele bus vol met Chinezen met knoflooklucht en de winkels langs de route hadden allemaal Chinese karakters op de ramen zodat we even twijfelden of we niet wéér in China waren beland. We blijken in de Aziatische voorstad van Vancouver te zitten die aansluit op Chinatown. Leuk hoor, kunnen we weer die lekkere thee opzoeken die inmiddels op is. Maar we reden naar het centrum waar we kaartjes voor de hop-on-hop-off-bus kochten. Voor ons een goede manier om ons door een nieuwe stad te verplaatsen. Ze doen alle bezienswaardigheden aan, en je stapt nooit de verkeerde bus in. Onder andere hebben we Granville Island bezocht. Een eilandje in de stad waar een een Public Market is en het heel gezellig is met straatartiesten, watertaxi's en meeuwen. Een lunch kon niet achterblijven na het zien van al het lekkers wat men er verkocht en we hebben ook nog gezondigd aan een heerlijke fudge, gemaakt van Maple Syrup. Ook hebben we Stanley Park bezocht. Een park van 400 hectare met eekhoorntjes en de beroemde totempalen. Toch best wel een vermoeiende dag, met veel indrukken en ondanks de bus veel gelopen. Morgen weer met de bus (was twee dagenkaart) en dan gaan we Gastown bekijken en Chinatown staat ook op het lijstje. That's all for now!

Welkom op ons Reislog!

Hallo en welkom ophet reislog over CANADA van Hans, Jan en Egbert!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis.

Na het grote succes van onze reislog over China is dit dus ons tweede log waarin we weer allemaal berichtjes kunnen plaatsen over wat we nu weer meegemaakt hebben op onze reis. Deze keer zal het bijwerken niet zo'n probleem zijn; Canada is naar verwachting toch wat meer op het Internet ingesteld als China en Jan heeft deze keer zijn iPhone mee én we hebben een pittig mini-laptopje gekocht. We hoeven dus niet meer op zoek naar Internetcafé's (hoewel die best gezellig kunnen zijn) of met zo'n zware PC-kast door de douane. En nu kunnen we de foto's direct opslaan en hoeven we niet meer op te letten of we genoeg geheugen op het fototoestel hebben. Snap-shot-heaven!

Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waarweons bevinden en waar we zijn geweest! Meer informatie over ons en de reis die we gaan maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan vooronze mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Wezien je graag terug opons reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je metons meereist!

Groetjes,

HANS, JAN & EGBERT

Een nieuwe plek voor ons Reislog.

Jullie zullen wel gedacht hebben:weer een mailtje van die lui, terwijl ze nog niet eens op reis zijn. Nu is onze log wel op reis geweest en is blijven steken op reismee.nl. Dit omdat deze host speciaal voor reisverhalen is bedoeld kunnen jullie nu via Google-maps automatisch de route volgen, énis het nu WELmogelijk isom een mailingslist aan te maken! Dezemailingslist zorgt er dus voor datjullie nu eenberichtje ontvangen als er een update is geweest. Kortom, een juiste beslissing.

Jammer voor degenen die de moeite hebben genomen om een reactie te plaatsen (maar een nieuwe is zó geplaatst hoor!

Wink
) en de mensen die onzelog aan anderen door gegevenhebben. Voor de laatsten heb ik een link geplaatst op hetoude log, maar jullie mogen natuurlijk ook weer dit focalor.reismee.nladres door geven.

Neem dus gerust nu een kijkje op dit log en misschien zien we wel een reactie van jullie!