De Toppers naar CANADA!

In Canada! (finally...)

Ja hoor, we zijn er. Na een lange reis zijn we gisteren in de namiddag aangekomen. We hadden een tussenlanding in Chicago, waar we dik anderhalf uur in de rij hebben gestaan voor de douane. Alle formaliteiten (interview, vingerafdrukken, bagage scannen, met schoenen uit door de metaaldetector enz) konden niet voorkomen dat we eindelijk mochten boarden voor de vlucht naar Vancouver. Sterker nog: toen we eindelijk bij de gate aankwamen waren ze al de tickets van de no-shows aan het verkopen en waren we bijna als laatsten in het vliegtuig! PFFFFFFFT!!! En wij maar denken dat we ons zouden vervelen op de luchthaven...Gelukkig waren ze bij de Canadese grens een stuk vriendelijker en makkelijker zodat we vrij vlot onze huurauto bij Hertz konden gaan ophalen. Wel een tegenvaller voor Egbert, we hadden gevraagd om een auto met hand- én voetbediening voor ons, maar het blijkt in Canada verboden te zijn om een auto te besturen die beiden heeft. Dus óf Egbert moest alles rijden óf Hans en Jan zouden om beurten rijden. We hebben dat laatste gekozen, want als Egbert wat zou mankeren onderweg zitten we zonder bestuurder.

Jan reed met de navigatie op zijn iPhone makkelijk naar Days Inn waar we gereserveerd hadden. Eigenlijk stond onze klok op 6:00 h in de ochtend, maar de toppers hebben even wat gegeten bij Tippers (Burger met een Bud) en zijn snel het bedje ingerold.

Vanmorgen: zwaar bewolkt met miezerregen

Yell
! We besloten de stad te gaan verkennen en zijn met de bus naar het centrum gereden. De hele bus vol met Chinezen met knoflooklucht en de winkels langs de route hadden allemaal Chinese karakters op de ramen zodat we even twijfelden of we niet wéér in China waren beland. We blijken in de Aziatische voorstad van Vancouver te zitten die aansluit op Chinatown. Leuk hoor, kunnen we weer die lekkere thee opzoeken die inmiddels op is. Maar we reden naar het centrum waar we kaartjes voor de hop-on-hop-off-bus kochten. Voor ons een goede manier om ons door een nieuwe stad te verplaatsen. Ze doen alle bezienswaardigheden aan, en je stapt nooit de verkeerde bus in. Onder andere hebben we Granville Island bezocht. Een eilandje in de stad waar een een Public Market is en het heel gezellig is met straatartiesten, watertaxi's en meeuwen. Een lunch kon niet achterblijven na het zien van al het lekkers wat men er verkocht en we hebben ook nog gezondigd aan een heerlijke fudge, gemaakt van Maple Syrup. Ook hebben we Stanley Park bezocht. Een park van 400 hectare met eekhoorntjes en de beroemde totempalen. Toch best wel een vermoeiende dag, met veel indrukken en ondanks de bus veel gelopen. Morgen weer met de bus (was twee dagenkaart) en dan gaan we Gastown bekijken en Chinatown staat ook op het lijstje. That's all for now!

yvonne

fijn dat jullie goed zijn aangekomen .jammer van het weer hier is het ook bewolkt .nog een mooie reis

Thomas

Hee hee heren gelukkig dat jullie veilig zijn aangekomen, beetje mooier weer en ik zie de foto's wel verschijnen. owhjah ze voorspellen een hele grote aswolk ;) dus jah blijf maar lkkr daar hahahahahha. ohjah hans update omzet uhm geen enkele bril verkocht gister was echt te stil..

ciao

Coen

Hulde voor de leuke en zeker ook snelle blog.
Veel plezier daar!

Femmie

Gelukkig goed aangekomen en nu maar gaan genieten.
Het weer word hier ook minder dus jullie blijven in weer wat je gewend bent....jammer maar helaas pindakaas.

Ma

Wat jammer voor jullie dat snert weer. wij hadden vandaag 28 gr. in Girona puffen hoor, maar op de camping stond een lekker windje

arja

hallo bobbers

fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
geniet er maar lkkr van.
kuszus

Annette en Edwin

Ha Toppers,
Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Jan, we moesten het nog hebben over een lange douanestop, very anoying... Jullie hebben je in ieder geval niet hoeven te vervelen op het vliegveld. Ga maar lekker genieten van jullie prachtige reis. Greetz

Jo !!!!!!

HANS..... Ik wist het kreeg weer enorme drang je te gaan smsen bellen etc...dat is dus voor mij tegenwoordig het gevoel je zit weer ergens verrrrrrrrrr weg hahahahah
nou aan de what's app met JAN ,bye the way egbert heb je ook een I phone ?
boys lot's of fun xxxx

Jo !!!!!!

zit ff die foto"s en jullie verblijf na te snuffen ....
mmmmm en ik maak me druk dat mijn centerparcs aanbieding net voor me neus weg is !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!voel hier een cultuurverschil ........fijn kids pppffff