De Toppers naar CANADA!

*SHINE*

Vandaag een berichtje uit Jasper. En we hebben zon! Nou ja een beetje dan, maar we zijn er blij mee. Alles ziet er gelijk mooier uit. Maar genoeg over het weer. Gisteren kwamen we na een lange rit in Wells Grey Prov. Park aan. Midden in het park liggen een paar ranches en bij één daarvan hadden we een blokhut geboekt. Alles was in Westernstyle en zelfs de toiletrolhouder was van twee hoefijzers gemaakt...

Het leukst waren eigenlijk de dieren op de ranch; een hele knuffelige poes en hond, paarden in de wei voor de hut en er vlogen hummingbirds rond. Dit zijn kolibris die zo hard met hun vleugeltjes klapperen dat zelfs met de highspeedshuttercamera geen duidelijke foto van te maken was. Op de hoeken van de saloon had men speciale hummingbird-drinkplaatsen gehangen. Het lijken op wespenvallen en waarschijnlijk zat er ook een zoete vloeistof in want het zal wel erg veel energie vergen, dat vliegen. Ze maken een soort snorrend geluid en zijn erg grappig om te zien.

's Avonds onze eerste Canadese zalm gegeten. Gemarineerd in witte wijn, terryakisaus en maple syrup. Zalig! Na een stevig ontbijt met french toast, scrambled eggs en bacon vertrokken we verder het park in om een paar van de mooiste watervallen van Canada te gaan bekijken. De Helmken Falls zijn 2,5 keer zo hoog als de Niagara Falls en die vonden we al zo indrukwekkend. Daarna gingen we op weg naar Jasper, waar we nu zijn. En het is hier MOOI hoor! De bergtoppen hebben allemaal nog sneeuw en de vergezichten zijn fantastisch. En met het beetje zon ziet het er allemaal nog beter uit! Na het eten (Chinees!) zijn Hans en Jan nog even in de hottub van het motel geweest. Relaxing hoor. Er is ook nog een sauna, zwembad en whirlpool dus genoeg te doen als het regent. Maar morgen niet...Morgen gaan we naar Maligne Lake toe. Op de plaatjes in de folders moet afgaand het er erg mooi zijn.

We vinden jullie reactie's erg leuk om te lezen en zo houden we toch een beetje contact met jullie in de verre Rockies! Het stikt hier trouwens van de Dutchies! Je tilt een steen op en er komt weer een Nederlander onder vandaan.

Alfons en Yvonne

Weer prachtige foto's mooie blokhut en een prachtige natuur .

Riet en Hans

Prachtige verhalen en foto's van ver weg. We genieten er iedere keer van! Veel plezier!

femmie

mooie foto,s en omgeving en check de koffer van jan even want volgens mij zit daar die kat en hond in om mee te nemen.

Mirjam

Wat is Canada een prachtig land.
Ik blijf de schitterende foto`s alsmaar bewonderen.
Vooral van die kolibris, dat moet een geduldig werkje zijn geweest.

arja

hoihoi
klinkt weer fantastisch !

Harry Koning

Jongens, wat hebben jullie het fantastisch! Staat al jaren op m'n wensenlijst en dankzij de prachtige foto's zal het nu eerder in beeld komen!

Have fun!