De Toppers naar CANADA!

Hope

We zitten na twee dagen rijden nu in Hope. Gisteren in Revelstoke aangekomen, nadat we vanuit Banff vertrokken zijn. Tot nu 3325 km gereden en morgen wordt dat ca. 3500 km. Voor ons doen valt dat dus reuze mee. Toen we van Banff vertrokken was de eerste stop bij Emerald Lake. Een meer wat normaal dus behoorlijk groen is maar wij toch meer blauw vonden. Jan en Hans hebben nog even gekanood, want dat moet je in Canada wel gedaan hebben vond Hans. Leuk om te doen hoor en zo op het meer heerlijk rustig. Aan de rand van het meer op het terras van een heerlijk slap bakkie 'genoten' en weer verder gegaan. Vlakbij is Natural Bridge, een rotsformatie die door het bulderende water zo uitgesleten is dat het water nu door een gat stroomt. Een hele Amish familie kwam ook een kijkje nemen. Blijft een bijzonder gezicht hoor; allemaal in 15de eeuwse kleding met sportschoenen.

En toen was de reis eigenlijk richting Vancouver en dus was onze vakantie ook een beetje aan het einde. Revelstoke en Hope zijn eigenlijk meer overnachtingsadressen dan plaatsen die we wilden zien. Maar allebei hebben ze een beetje een slaperige uitstraling met veel motels en restaurants. Revelstoke leek erg veel (een beetje eng veel) op het stadje Ambrose uit de horrorfilm:'House of Wax'. Die versie met Paris Hilton. We misten de benzinepomp, maar de oude huizen, de bioscoop en zelf een soort gebouw á la waxmuseum stonden er. Spooooooky! Gelukkig we sliepen niet in het Hilton, dan was het pas echt eng geweest...

We willen jullie allemaal heel erg bedanken voor de leuke berichtjes die jullie hebben achtergelaten, de extra fotoruimte en het meeleven. We hebben een superreis gehad en genoten van de natuur hier. De Canadezen komen ons veel vriendelijker, opener en echter over dan de meeste Amerikanen die we ontmoet hebben en kunnen iedereen ondanks de vele regen Canada aanbevelen als vakantieland. Neem wel een dikke creditcard mee, want het is allemaal toch wel duurder uitgevallen dan we verwachtten.

Nu nog een goede reis naar huis. We hebben deze keer een tussenlanding op Heathrow/Londen en daar staakt men...

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer!