De Toppers naar CANADA!

Orka's!

Of de duvel ermee speelt: we zitten weer in Chinatown! Dit keer in Victoria in Paul's Motor Inn. Gisteren zijn we met de veerboot van Tsawwassen naar Swartz Bay gevaren, dus nu zitten we op Vancouver Island. Onderweg zagen we een streepje blauw aan de hemel dus daar hebben we snel een fotootje van gemaakt. Maar goed ook want onderweg werd het alweer bewolkter en donkerder. De boottocht was er niet minder mooi om hoor, maar de dag later zouden we in een rubberbootje het water opgaan en er werd regen voorspeld...

Vanmorgen waren de straten inderdaad nat maar gelukkig bleef het voor de rest van de dag droog. We werden met een gratis shuttlebusje opgehaald en bij de haven in een soort warme regenpakken gehezen. We voelden ons net een paar stoere krabvissers zoals je weleens bij Discovery ziet. Nu kunnen we jullie ook wel zeggen: varen op een Zodiac is niet voor mietjes! Het waaide nogal en de RIB (Rigid Infatable Boat) stuiterde als een dolle op het water en het bijbehorende opspattende zeewater spoelde de mascara direct uit je ogen! We hadden een paar keer airtime (dan kom je dus gewoon los van je zitting) dus we moesten ons goed vasthouden. In de baai tussen Canada en USA voeren we met een noodgang rond en gelukkig zagen we na een tijdje de eerste orka´s zodat de boot wat langzamer ging varen. Op een ruige zee in een rubberbootje is het geen eenvoudige klus om orka´s te fotograferen maar het is Hans gelukt om een paar duidelijke plaatjes te schieten. Op een gegeven moment troffen we een walvis en een paar orka´s op dezelfde plek aan. Heel ongewoon want ook walvis staat op het menu van de killerwhales dus de walvis maakte dat hij wegkwam. Verder hebben we nog wat zeehonden (ook orkafood) en zeeleeuwen gezien en na 3 uur keerden we voldaan weer terug naar de haven. Na het eten een kop koffie bij Blenz gedronken, in plaats van die eeuwige (en ruim overschatte) Starbucks die we tot nu toe op bijna elke hoek van een straat tegenkomen. Hans probeerde een Macha, een klasieke groene thee (met zo´n Japans kloppertje opgeschuimd). Toen het op tafel kwam leek het op slootwater en zo smaakte het ook!

Victoria is gebouwd naar Brits voorbeeld. Daar zijn ze dus een beetje in doorgeslagen. Er rijden dubbeldekkers, ´s middag wordt er High Tea geserveerd in het statige Empress Hotel en je ziet er doedelzakspelers, en pubs. Dus wat doe je dan? We aten er Fish & Chips en dronken er een Cider...Morgen op weg naar Ucluelet waar onze houten cottage op ons wacht en gelukkig rijden ze hier rechts (dat dan weer wel).

Nu gaan we snel de foto´s bekijken en we posten er een paar leuke!

Alfons en Yvonne

Prachtige foto's . Jullie zien er erg stoer uit in die pakken haha

Lido

Wat een fantastische reis, mannen! Superfoto's ook, dit is wel de reis van jullie leven. Geniet ervan. Zelf zou ik op die RIB na twee minuten al hebben zitten kotsen, maar ik heb jullie stevige zeebenen dan ook niet ;-) Komt daar de uitdrukking 'kerels van stavast' vandaan? Kan Egbert nog een beetje meekomen? Veel plezier kanjers!

AR

nou super joh.

Deed Willy ook nog kunstjes ?
Dat doen orka's is de States nl wel ;0)

Wim

Ha die Egbert, Jan & Hans,

Wat een heerlijke verhalen weer en zalig om naar de foto's van jullie te kijken. Ik geniet weer helemaal mee van het gebied waar ik zelf ook eerder ben geweest en onder meer Orca's en beren heb gezien. Ook de filmpjes vind ik erg leuk en vraag me af of jullie die ook zelf hebben gemaakt, of hebben jullie die van internet geplukt? Hoe dan ook ik vind het allemaal geweldig. Ik hoop alleen dat jullie wel wat mooier weer krijgen, want echt stralend hebben jullie het zo te zien nog niet gehad, maar wellicht komt dat nog. Geniet met volle teugen, dan doen wij het hier van jullie verhalen en foto's ook. Sorry overigens dat ik nu pas voor het eerst reageer, maar na mijn eigen vakantie was het gelijk vreselijk druk op mijn werk en kwam er gewoon niet van!

Groet, Wim

Diny en José

Hoi Mannen,
Wat leuk om jullie foto's te zien, want wij zijn daar 3 jaar geleden ook geweest. Het verschil was dat wij daar rondliepen bij 30 graden en dat was half juni. Het kan nog komen....
Geniet nog verder en vooral van de Rocky Mountains met de diepblauwe meren en de gletsjers.
Wij gaan morgen naar Noorwegen, ook bergen, fjorden en veel water.

Groeten vanuit een nat Den Haag.

José en Diny

Coen

Wow... Orca's... Dat is mijn lievelingsdier.
Net alsof hij ontworpen is door Scandinavische designers.
Mooi avontuur, heren!

Annette en Edwin

Wauw, fantastisch die orka's! wat een indrukwekkend gezicht. Hopelijk knapt het weer wat op en komt er zon.
Hier aan het eind van de week 25 graden voorspelt.
Veel plezier en groetjes